nowe zasady dotyczące cookies

W naszym serwisie wykorzystujemy pliki „cookies”. Używamy ich, aby wyświetlić Ci treści, które są dla Ciebie naistotniejsze.
Pliki te zapewniają optymalne działanie serwisu, jeśli jednak zechcesz zrezygnować z ich używania, możesz to zrobić w kazdej chwili.

dowiedz się więcej...
pl en

Wiadomości

Inne wiadomości

Wywiad - Presell24 i jego sekrety...

Wywiad z Presell24, użytkownikiem będącym w TOP5 pod względem ilości sprzedawanych punktów oraz ilości stron w systemie GotLink.pl jednocześnie uczestnik wczorajszej dyskusji, na forum SeoMatik.pl gdzie przedstawił sposób na tanie i stabilne zaindeksowanie dużego zaplecza systemem dysponując na wstępie tylko 50zł.

SeoMatik.pl: Pamiętam jak miałem okazję przeczytać wielokrotnie Twoje ogłoszenia na forum pozycjonerskim typu "napiszę artykuły" już od ponad roku nie zamieszczasz tego typu ogłoszeń, czyżby nie było osób zainteresowanych na unikalne teksty?

Presell24: Zgadza się - pamiętam czasy, gdy pisałem po około 50 artykułów dziennie. Zleceń było bardzo dużo i z tygodnia na tydzień miałem nowych klientów. Jednak po kilku miesiącach zrezygnowałem, ponieważ stwierdziłem, że mogę zrobić mini blogi i zarabiać na punktach systemowych, co obecnie jest bardziej opłacalne.

S: Czy mógłbyś zdradzić wszystkim, jakie produkujesz zaplecze?

P: Produkuję tylko wartościowe strony z małą ilością linków wychodzących - przeważnie nie ma ich więcej jak 12 sztuk. Już od dłuższego czasu nie robię stron pod wyszukiwarki, ponieważ to syzyfowa praca. Kto tworzy bezwartościowe strony ten prędzej czy później odpadnie z gry. Obecnie mam tylko 4 większe strony i bardzo dużo zaplecza.

S: A jak wyglądała Twoja sytuacja finansowa? Jak było na początku, a jak jest obecnie?

P: Początki były ciężkie, pamiętam czasy gdy sprzedawałem odnośniki na allegro po kilka monet. Zarobione pieniądze odkładałem na hosting i domeny. Po jakimś roku udało się stworzyć zarabiający portal. A pewnego dnia postanowiłem pisać artykuły. Obecnie zarabiam na programach partnerskich i punktach systemowych.

S: Już jakiś czas korzystasz z systemu SeoMatik.pl - dodajesz tam także strony zapleczowe. Co możesz powiedzieć o systemie?

P: System jest nowy, ale bardzo dobrze funkcjonalny ze względu na mechanizm zbliżony do popularnego kiedyś linkme. Jeżeli chodzi o kwestię pozycjonowania to jestem zadowolony z wyników. Dodaję do niego strony systematycznie. Zapewne jeszcze w tym roku podłączę do niego ponad 1000 unikalnych stron, ponieważ jest coraz większe zainteresowanie punktami. Będę stałym użytkownikiem seomatik'a.

S: Co radziłbyś swoim kolegom, którzy produkują strony zapleczowe?

P: Radziłbym, aby budować strony przejrzyste, unikalne. Zdaję sobie sprawę, że jest z tym dużo więcej roboty, ale naprawdę warto.

S: W ciągu ostatniego roku stałeś się jednym z największych zapleczowców w Gotlink.pl – co Ciebie przekonało do tak silnego zaangażowania w ten produkt?

P: Na początku nic nie wskazywało na to, że się tak stanie – jak każdy dodałem kilka stron dla testów, później pojawiły się oficjalne testy systemów, w których Gotlink.pl wypadał bardzo dobrze. W tym samym czasie już sam wiedziałem, że jeśli mam czymś indeksować zaplecze to tym systemem, bo to najszybszy i najtańszy sposób. Kilka tygodni później ruszyłem ze sprzedażą punktów dotychczasowym klientom – niska cena, dobre efekty, kolejne zamówienie, niska cena, efekty, kolejne zamówienie i praktycznie tak jest do dnia dzisiejszego z tą różnicą, że kiedyś indeksowałem Gotlinkiem a teraz Seomatikiem i chcę wykorzystać obecną dysproporcję cenową między systemami póki występuje.

S: Jak oceniasz zainteresowanie systemem GotLink.pl jako sprzedawca punktów?

P: Odpowiem na to w ten sposób: Są dwa trudne momenty – pierwszy, zanim wytłumaczę klientowi ile oszczędzi, gdy spróbuje… oraz drugi, gdy kilka tygodni później muszę natychmiast dostarczyć większą ilość punktów. Zauważyłem pewną prawidłowość: im większy klient tym bardziej zadowolony – dlatego aż 60-80% punktów jakie sprzedaje trafia do firm pozycjonerskich mających niewystarczające własne zaplecze oraz do dużych serwisów społecznościowych.

S: Ostatnie parę miesięcy to duże zmiany site w systemach oraz cen w swl – w jaki sposób przekłada się to na Twoją działalność?

P: Hmm.. Dobry sprzedawca musi być dobrym psychologiem, to jest chyba oczywiste, ale każde takie zawirowania na rynku są dobra okazją do zmian. Mając zaplecze nie będę go trzymał tylko w jednym systemie, analogicznie, jeśli ktoś kupuje punkty, kupuje w różnych systemach. Podam taki jeden przykład z tego tygodnia. Otrzymałem zapytanie czy zaobserwowałem w ostatnim czasie spadek mocy swl… – i co się okazało podczas naprawdę krótkiej rozmowy? – że sprzedawca konkurencyjnego systemu nie raczył poinformować klienta o gwałtownym załamaniu mocy systemu z powodu właśnie tego wzrostu site który przełożył się na wzrost kosztu pobrania i pozycje zwyczajnie siadły. Jeśli do tego momentu nie słyszał o dywersyfikacji to po mojej rozmowie był już tego w pełni świadomy – naprawdę nie trzeba wiele żeby klient zrozumiał, co jest dla niego dobre i zrozumiał, że wartościowy system zapewnia użytkownikowi stabilność – bo system który traci bądź zyskuje w ciągu kilku dni 50% mocy nadaje się ewentualnie tylko do zaindeksowania zaplecza a nie do pozycjonowania. To chyba oczywiste dla profesjonalistów?

S: W tym co robisz na pewno jesteś profesjonalistą ale rozumiem że w GotLink.pl otrzymujesz przynajmniej jeden bardzo ważny atrybut jakim jest stabilny koszt pobrania, który dla pozycjonerów jest bardzo ważnym czynnikiem?

P: O to byś musiał zapytać pozycjonerów, ale nie sądzę, aby ktoś podniósł rękę i powiedział wolę drogi produkt, bo on daje mi dreszczyk emocji – no chyba, że ktoś lubi ten widok przewracających się klocków oglądany kiedyś w topie… bo nic lepszego chyba nie może się wydarzyć. Druga ważna sprawa, chociaż już nie tak ważna jak ta stabilność kosztu pobrania, to stabilność cen, którą podkreślają moi klienci – ja dziś podpisuję z klientem umowę na punkty w danej cenie i on ma gwarancję, że za pół roku zapłaci tyle samo – skoro koszt pobrania jest stały to cena również a to jest czynnik naprawdę nakręcający sprzedaż, ale nie chcę tutaj ujawniać więcej plusów tego rozwiązania…

S: Stabilność cen, stabilność kosztu pobrania traktujemy jako atrybuty wartościowego systemu…

P: …no i to się naprawdę przekłada na efekty każdego zapleczowca w tym systemie. Widać to doskonale po zainteresowaniu punktami - klient, który płacił gdzieś 4000zł za punkty teraz płaci tam 2000zł a za kolejne 2000zł robi sobie dywersyfikacje ryzyka, o której rozmawialiśmy wcześniej i uzyskuje dodatkowo za tą kwotę dwa razy więcej linków – a to już krótka droga do wyciągnięcia ciekawych wniosków.

S: No dobrze, a co z opinią, że im droższa cena tym system wartościowszy, nie uległeś nigdy takiej fałszywej teorii jako sprzedawca punktów?

P: Nie trzeba kończyć trzeciej klasy, aby wiedzieć, że takie stwierdzenie jest tylko poprawne w przypadku, gdy porównujemy 2 identyczne produkty – ale z taką sytuacją nigdy nie będziemy mieli do czynienia między systemami – więc gdyby to miało świadczyć o wartości systemu to proponuje od jutra punkty za strony podzielić przez 10 – następnego dnia zamiast sprzedawać po 100zł sprzedaje po 1000zł – żadnemu zapleczowcowi od tego zabiegu nie przybędzie gotówki bo to tylko przesuniecie w dwóch miejscach przecinka ale będę mógł sprzedawać najdroższe punkty na rynku, hehe... - chyba jednak gorzej świadczy o systemie spadek cen… a niżeli określony stały poziom.

S: Wspomniałeś wcześniej, że jeśli coś się nie nadaje do bezpiecznego pozycjonowania to można wykorzystać do indeksacji…

P: …to akurat było trochę złośliwe z mojej strony, bo przecież nie będę kupował punktów po 200zł żeby tylko tym indeksować, więc w moim przypadku nawet do tego nie wykorzystam punktów takiego systemu. Poza tym każdy zapleczowiec, który siedzi w tym interesie sam wie gdzie i co się opłaca robić – moja rada, jakiej udzieliłem wczoraj w Seomatik’u świetnie nadaje się dla osób dopiero rozpoczynających działalność, bo wtedy liczy się każdy grosz – a sposób na zaindeksowanie 1000 stron i późniejsze jego stabilne i darmowe utrzymanie za 50zł uważam za doskonałą okazję…

S: …do końca lutego masz czas. Zapewne słyszałeś o tym ostatnio, że to, czy strona jest spamem, czy nie jest, decyduje w jakim systemie uczestniczy, zgadzasz się z tym?

P: No pewnie, nie wiedziałeś o tym? – przecież jak zapłacisz w SeoMatiku 50zł za 100k pkt a w innym systemie 3000zł to w tym pierwszy musi być spam mimo tego że na tych stronach są też wyświetlane linki z tego drugiego… a na poważnie to myślałem że już coś pijesz do moich unikalnych stron z 12 wychodzącymi linkami. Pamiętaj, że rączka rączkę myje a nie wszystko złoto, co się świeci – dobry produkt sprzedaje się sam – a popatrz, w których systemach, kto jak się podnieca rzeczami niemającymi wpływu na efektywność jego samego tylko żeby zabłysnąć. Widziałeś te screeny jak jeden przez drugiego pokazywał, jaką to on ma idealną pobieralność – tak jak w szwajcarskim zegarku, rzekł…

S: …no też chciałem zaraz takiego screena wkleić, ale na czas uświadomiłem sobie, że to nie możliwe gdyż u nas koszt pobrania zależy od PR strony oraz od domeny na jakiej stoi serwis…

P: …nie wyobrażam sobie wartościowego systemu, który by wartościowe linki wyceniał na równi z linkami ze spamu – no, ale jaka polityka taki system.

S: Dziękuję za rozmowę i życzę dalszego szybkiego rozwoju biznesu…

P: …również dziękuje…